مشکلات شارژ کارتریج جوهرافشان

مشکلات شارژ کارتریج جوهرافشان

مشکلات شارژ کارتریج جوهرافشان، پرینترهای جوهرافشان از جمله بهترین پرینترهای خانگی هستند. آن‌ها باتوجه به قابلیت‌های متعددی که در یک واحد دارند، مانند فکس، اسکن، پرینت و کپی یک دفترخانه مجازی محسوب می‌شوند. اما به خاطر بالابودن قیمت مواد مصرفی این مدل پرینترها، کاربران این پرینتر همیشه در جستجوی گزینه‌های دیگری همچون شارژ کردن کارتریج می‌باشند. این گزینه نهایتا موجب صرفه‌جویی در هزینه‌های چاپ خواهد شد، اما هنگام استفاده و دوباره شارژ کردن آن‌ها، مشکلاتی باقی خواهد ماند. در این مقاله ما می‌خواهیم این مشکلات را بررسی کرده تا بتوانیم به شما در جلوگیری از آن‌ها کمک کنیم.

 

آنچه در ادامه می‌خوانید:

  • شارژ کارتریج جوهرافشان
  • آلودگی شارژ کارتریج
  • پیدا کردن حفره شارژ کارتریج
  • کیفیت چاپ
  • سخن پایانی

شارژ کارتریج جوهرافشان

مشکلات شارژ دوباره کارتریج جوهرافشان، اولین مشکلی که باید آن را بررس کنیم، عملیات شارژ کارتریج‌های جوهرافشان است. این عمل فرآیندی ماهرانه است که نیاز به فردی متخصص و ماهر دارد. تا بتواند از یک سرنگ برای تزریق درست جوهر به کارتریج استفاده کند. ابتدا پس از پرکردن سرنگ از جوهر موجود، سوراخ روی کارتریج را پیدا کرده و سپس به صورت دستی جوهر را به کارتریج تزریق می‌کنید. این کار فوق‌العاده تخصصی است و به دلیل دقت بالا در این عملیات بهتر است زمان زیادی برای شارژ کارتریج خود بگذارید. در غیر این صورت بهتر است این عملیات را به یک شخص متخصص بسپرید.

آلودگی شارژ کارتریج

در طول فرایند شارژ کارتریج باید حواستان باشد، انجام این عملیات مخصوصا در سری اول آن کثیف کاری زیادی دارد. زیرا پس از تزریق جوهر به کارتریج، به دلیل وجود هوا در طی این عملیات، جوهر شما حباب ایجاد می‌کند و حتی ممکن است جوهر از کارتریج سرازیر شود. پس باید اقدامات لازم احتیاط را انجام داده و با پوشاندن سطوح کار با کاغذ یا پلاستیک، از ایجاد لکه‎های جوهر بر روی مبلمان و لباس‌های خود جلوگیری کنید.

پیدا کردن حفره شارژ کارتریج

بعضی کارتریج‌ها در حالت پیشفرض کارخانه‌ای، هیچ حفره‌ای ندارند. بنابراین، باید سوراخی در بدنه کارتریج ایجاد کرد. این سوراخ می‎تواند با استفاده از دلر و یا هویه لحیم کاری ایجاد ‎شود. سوراخ باید در بالای کارتریج در محل مناسب برای دسترسی به داخل تانک کارتریج ایجاد شود. در غیر این صورت، کارتریج را نمی‌توان دوباره شارژ کرد. بسیار دشوار است که بگوییم سوراخ در محل مناسب ساخته شده است، زیرا داخل کارتریج قابل مشاهده نیست. از طرفی کارتریج به مرور زمان فرسوده شده و قطعات آن دچار خرابی خواهند شد. بعد از چندین بار شارژ کارتریج، بهتر است آن را تعویض کنید تا باعث صدمه به پرینتر نشود.

محصولات مرتبط مشکلات شارژ کارتریج جوهرافشان

کیفیت چاپ

هنگام استفاده از کارتریج شارژ شده، چندین مورد ممکن است در داخل پرینتر بهم بریزد.

  1. اگر سوراخ مربوط به شارژ کارتریج به خوبی هواگیری نشده باشد، ممکن است جوهر به دلیل فشار به طور کامل اعمال ‎‌نشود. نتیجه آن، تولید تصاویر تار شده یا چاپ‌های رگه‌دار است.
  2. همچنین جوهر استفاده شده ممکن است کیفیت خوبی نداشته باشد که این باعث کم شدن کیفیت عکس‌های پرینتر شما می‎شود.
  3. علاوه بر همه این‌ها اگر کارتریج آسیب دیده باشد، جوهر می‎تواند به پرینتر شما نشت کرده و از هد پرینتر بهکاغذ منتقل گردد و باعث بروز لکه‌های بزرگ و خرابکاری شود.

سخن پایانی

در این مقاله ما تمامی مشکلاتی که ممکن است در عملیات شارژ کارتریج جوهرافشان با آن‌ها مواجه شوید. همچنین مراحل جلوگیری از ‌آن‌ها را در اختیار شما گذاشتیم. این دستورالعمل‌ها می‌تواند در کارتریج‌های مختلف کمی متفاوت باشد. در انجام این مراحل داشتن دقت، صبر، حوصله و زمان زیاد از اهمیت زیادی برخوردار است. برای مشاوره بیشتر و خرید جوهر باکیفیت می‌توانید با مشاوران ما در دیجی‌کارتریج تماس گرفته و یا به سایت مراجعه کنید.

شماره تماس ما: 02188912035

دیدگاهتان را بنویسید