جلوگیری از گیرکردن کاغذ در پرینتر

جلوگیری از گیرکردن کاغذ در پرینتر

جلوگیری از گیرکردن کاغذ در پرینتر، بعد از گیر کردن کاغذ در پرینتر چه کاری می‌توان انجام داد؟ این سوال، مشکلی است که کاربران پرینتر در مدت استفاده از پرینتر ممکن است با آن مواجه شوند. این اتفاق کاملا طبیعی است و راه حل‌هایی برای جلوگیری یا درست کردن آن وجود دارد. در این مقاله ما چند راهکار برای جلوگیری از این اتفاق و همچنین درست کردن پرینتر پس از گیرکردن کاغذ را جمع آورده‌ایم تا به شما در این راستا کمک کنیم.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

  • چند راهکار برای جلوگیری از گیرکردن کاغذ در پرینتر
  • پرینتر را خاموش کنید
  • تمام درها را باز کنید
  • با دقت کاغذ را بیرون بکشید
  • سخن پایانی

چند راهکار برای جلوگیری از گیرکردن کاغذ در پرینتر

جلوگیری از گیرکردن کاغذ در پرینتر، در زمان گیرکردن کاغذ در پرینتر، بعضی از پرینترها دارای چراغ چشمک‌زن هستند تا بتوانند به شما هشدار دهند. شما باید طبق راه حل‌های ارائه شده مشکل بلوکه‌شدن کاغذ در راه پرینتر را برطرف کنید. ابتدا مراحل درست کردن کاغذ گیرکرده را توضیح می‌دهیم:

پرینتر را خاموش کنید:       

خب این سادست، اما کاملا مهم است! زیرا شما نباید با برق و قطعات در حال کار پرینتر، درگیر شوید! پس از بازشدن درب پرینتر که به کاغذ گیرکرده منتهی می‌شود. اگر احساس گرمای زیادی کردید، باید بدانید که فیوزر هیتر، هنوز داغ است. پس کمی صبر کنید تا دستگاه سرد شود و بعد کاغذ را بیرون آوردید.

تمام درها را باز کنید:

بر اساس نوع دستگاه (کپی یا پرینتر تک یا چندکاره)، اگر نمی‌دانید کاغذ کجا گیرکرده، شروع به باز کردن درهای دستگاه کنید تا به کاغذ برسید.

با دقت کاغذ را بیرون بکشید:

کاغذ را به آرامی بیرون بکشید تا پاره نشود چرا که پاره و تیکه‌تیکه شدن آن، باعث دردسرهای بیشتر می‌شود. نکته‌ی دیگری که باید در موقع بیرون کشیدن کاغذ در نظر داشت، کاغذ را در مسیر بیرون رفتن آن بکشید. سعی نکنید کاغذ را در مسیر برگشت بیرون بکشید چراکه باعث خراب شدن قطعات خواهد شد. اگر کاغذ در وضعیت بدی گیرکرده و بیرون کشیدن آن ممکن نبود، از سرویس کار کمک بگیرید.

در آخر! تمام درهای دستگاه را ببندید:

اگر مشکل برطرف شده باشد، دستگاه ریست شده و آماده است. اگر هنوز چراغ چشمک‌زن روشن باشد، پس مشکل هنوز پا برجاست. دوباره چک کنید تا تیکه‌های کاغذ در دستگاه نمانده باشد. اگر همچنان مشکل برطرف نشده بود، دستگاه را دوباره خاموش و روشن کنید. اگر دستگاه در حالت ready قرار نگرفت، با تکنسین‌های سرویس دستگاه تماس بگیرید. ممکن است ایراد از سنسورها و قطعات دستگاه باشد که تعمیر و تعویض کار تخصصی است و نیاز به متخصص دارد.

جلوگیری از گیرکردن کاغذ در پرینتر

برای پیشگیری از گیر کردن کاغذ و مشکلات بعد از آن، کافیست مراحل زیر را طی کنید:

  • فقط از کاغذ مناسب استفاده کنید و از استفاده از کاغذ برند‌های ضعیف مختلف جلوگیری کنید.
  • بعضی از دستگاه‌های کپی و پرینتر، تنظیماتی دارند که می‌توان سایز و میزان ضخامت کاغذ در آن تنظیم کرد.
  • راهنمای پرینتر را بخوانید تا از اطلاعات کاغذ مصرفی آن مطمئن شوید.
  • نگهدارنده‌های سینی پرینتر بی‌مصرف نیستند! کاغذ را در بهترین شرایط با نگهدارنده کاغذ، تنظیم کنید.

سخن پایانی

ما در این مقاله سعی کردیم روش‌هایی برای جلوگیری و درست کردن، گیرکردن کاغذ در پرینتر را به صورت جامع و کامل بیان کنیم تا بتوانیم در این راستا به شما کمک کنیم. برای مشاوره بیشتر برای تعمیر و خرید مواد مصرفی پرینترتان می‌توانید با مشاوران ما در دیجی‌کارتریج تماس گرفته و یا از طریق سایت با ما در ارتباط باشید.

شماره تماس ما: 02188912035

دیدگاهتان را بنویسید