شگفتی در دنیای فناوری: گلکسی واچ سامسونگ با قابلیت تشخیص آپنه خواب با تأییدیه FDA به بازار معرفی شد

شگفتی در دنیای فناوری: گلکسی واچ سامسونگ با قابلیت تشخیص آپنه خواب با تأییدیه FDA به بازار معرفی شد

در صورتی که شب‌ها به طور مداوم از یک طرف به طرف دیگر پهلو به پهلو می‌شوید یا صبح‌ هنگام با احساس خستگی شدید بیدار می‌شوید، ممکن است با وقفه تنفسی یا آپنه در زمان خواب روبه‌رو شده باشید. این وضعیت به معنای قطع تنفس برای چند لحظه در حین خواب است. این مشکل می‌تواند هر کسی را تهدید کند، اما اکنون با استفاده از برخی از ساعت‌های هوشمند جذاب مانند Galaxy Watch از شرکت Samsung، می‌توانید این مشکل را تشخیص داده و برطرف نمایید.

منظور از آپنه‌ی انسدادی خواب چیست؟

آپنه‌ی انسدادی خواب (OSA) یک اختلال گسترده است که حدود 39 میلیون نفر در آمریکا با آن روبرو هستند. این تعداد در سطح جهانی به 936 میلیون نفر افزایش پیدا می‌کند و تقریباً 80 درصد از افراد مبتلا به این اختلال از وجود آن اطلاع ندارند.

آپنه‌ی انسدادی خواب، به همراه آپنه‌ی خواب مرکزی، رایج‌ترین نوع این اختلال است. این اختلال باعث انسداد مسیر تنفسی فرد در زمان خواب می‌شود و ممکن است احتمال ابتلا به بیماری‌هایی نظیر نارسایی قلبی و کلیوی، دیابت نوع 2، فشار خون بالا و حتی سکته‌ی مغزی را افزایش دهد.

آیا گلکسی واچ سامسونگ دارای تاییدیه است؟

FDA تصدیق کرده که گلکسی واچ سامسونگ توانایی تشخیص آپنه خواب را دارد و این ویژگی به اپلیکیشن کنترل سلامت سامسونگ برای مصرف‌کنندگان در ایالات متحده آمریکا در سومین سه‌ماهه سال 2024 ارائه خواهد شد. این قابلیت جهت تشخیص وقفه‌های تنفسی در زمان خواب وسط شب به کار می‌رود.

نحوه تشخیص آپنه خواب در گلکسی واچ‌ samsung

پزشکان به هوشمند بودن ساعت‌ها به عنوان ابزارهای قابل اعتماد برای تشخیص مشکلات خواب و سلامت عمومی هشدار می‌دهند. به گزارش‌ها، اپل نیز در حال کار بر روی قابلیت‌های پیشرفته نظارت سلامتی مانند تشخیص آپنه خواب و فشار خون بالا برای مدل بعدی اپل واچ خود است، اما FDA هنوز به آن تأیید نداده است. همچنین اپل با مشکلات مربوط به نقض پتنت شرکت Masimo برای استفاده از قابلیت نظارت اکسیژن خون هم مواجه است.

هنوز واضح نیست که کدام مدل‌های ساعت هوشمند سامسونگ قادر به تشخیص آپنه خواب خواهند بود، اما احتمالاً سری Galaxy Watch 5 و Galaxy Watch 6 از این قابلیت پشتیبانی خواهند کرد.

همچنین پیشنهاد می‌شود مقاله خانه‌های فوق هوشمند با SmartThings سامسونگ را نیز مطالعه نمایید.

آپنه خواب یک اختلال شایع و مزمن است که اغلب تشخیص داده نمی‌شود. این مورد می‌تواند منجر به اختلال در تأمین اکسیژن شود و در نتیجه باعث کاهش کیفیت خواب و احساس خستگی در طول روز شود. اپنه خواب حتی ممکن است باعث افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی-عروقی از جمله فشار خون بالا، نارسایی قلبی، بیماری عروق کرونر، آریتمی قلب و سکته شود.

نحوه عملکرد گلکسی واچ سامسونگ

برای بهره‌مندی از قابلیت تشخیص آپنه خواب با گلکسی واچ، کاربران باید ساعت را هنگام خواب در هنگام 10 شب روشن کنند و به مدت حداقل چهار ساعت (دو بازه دوباره‌گیری خواب) در طول شب به خواب روند. گلکسی واچ قادر است سطح اکسیژن خون را در طول شب بررسی کند تا ببیند آیا تغییری رخ می‌دهد یا خیر. این موضوع ممکن است نشانه‌ای از آپنه خواب و سایر اختلالات خواب باشد.

سخن پایانی

آپنه خواب، یک اختلال شایع و جدی است که می‌تواند به مشکلات مانند دیابت، بیماری‌های قلبی و مشکلات دیگر سلامتی منجر شود و عمر افراد را به خطر بیندازد. دستگاه‌هایی همچون ساعت هوشمند می‌توانند در تشخیص و ارائه کمک‌هایی برای مدیریت این اختلال مهم سلامتی افراد موثر باشند. برای اطلاعات بیشتر برای پرینتر چندکاره لیزری سیاه و سفید اچ پی می‌توانید با کارشناسان ما در دیجی کارتریج تماس و یا از طریق سایت با ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید