راهکارهای سریع فعال کردن بارکدخوان گوشی سامسونگ برای اسکن QR کد

راهکارهای سریع فعال کردن بارکدخوان گوشی سامسونگ برای اسکن QR کد

کدهای QR یا QR کد ابزار مفیدی برای دسترسی سریع به لینک‌ها هستند و با آشنایی کامل با روش‌های مختلف اسکن آن‍‌ها، می‌توانید از این قابلیت به بهترین نحو استفاده کنید. با بررسی دقیق‌تر امکانات، می‌توانید ویژگی‌های مختلف گوشی سامسونگ خود را بهتر بشناسید. ابزار بارکدخوان در گوشی‌های سامسونگ یک قابلیت بسیار کارآمد است که پیش‌بینی می‌شود در آینده توسط کاربران بیشتری مورد استفاده قرار گیرد.

QR کد چیست؟

QR کد که مخفف Quick Response Code است، نوعی بارکد پیشرفته می‌باشد که اطلاعات را به شکلی خوانا توسط ماشین‌ها رمزگذاری می‌کند. بر خلاف بارکدهای معمولی که داده‌ها را در خطوط عمودی ذخیره می‌کنند، کدهای QR داده‌ها را در قالب مربع‌هایی مرتب می‌کنند. این ویژگی، کدهای QR را قادر می‌سازد تا حجم بیشتری از اطلاعات را نسبت به بارکدهای سنتی ذخیره کنند و کارهای متنوع‌تری با آن‌ها انجام داد.

QR کد همچنین سریع‌تر از بارکدهای سنتی قابل اسکن هستند. شاید مربع‌های سیاه و سفید در سه گوشه این کدها را دیده باشید. (می‌توانید با دقت در تصویر زیر این مربع‌ها مشاهده نمایید) این مربع‌ها به عنوان الگویاب شناخته می‌شوند و به اسکنرهایی مانند دوربین‌های اندروید یا آیفون کمک می‌کنند تا کد QR و جهت آن را به سرعت و دقت تشخیص دهند و اسکن کنند.

QR کد چیست؟
QR کد چیست؟

نحوه فعال کردن بارکد خوان گوشی سامسونگ

برای اسکن کد QR با گوشی سامسونگ گلکسی خود، نیازی به نصب اپلیکیشن‌های اضافی نیست. کافی است برنامه دوربین تلفن همراه خود را باز کنید، همانطور که برای عکس گرفتن انجام می‌دهید. سپس دوربین را روی کد QR نگه دارید و بدون نیاز به فشردن دکمه شاتر، اجازه دهید دوربین کد را اسکن کند.

در صورتی که تلفن شما کد را به درستی شناسایی کند، یک اعلان در پایین صفحه ظاهر می‌شود که به شما امکان می‌دهد به محتوای QR کد دسترسی پیدا کنید. برای ادامه، روی این اعلان ضربه بزنید. به عنوان مثال، اگر کد QR حاوی اطلاعات وای-فای باشد، تلفن شما به طور خودکار به شبکه متصل می‌شود. در صورتی که یک لینک باشد، آن را در مرورگر خود باز می‌کنید.

گاهی اوقات، اعلان شامل گزینه‌های اضافی خواهد بود که می‌توانند مفید باشند. اگر نمی‌خواهید محتوای کد را فوراً باز کنید، می‌توانید آن را ذخیره یا به اشتراک بگذارید. مثلاً می‌توانید یک لینک را کپی کرده و برای دوستی که در اسکن QR کد مشکل دارد، ارسال کنید.

نحوه فعال کردن بارکد خوان گوشی سامسونگ
نحوه فعال کردن بارکد خوان گوشی سامسونگ

اسکن QR Code با استفاده از دوربین گوشی سامسونگ

جهت اسکن QR کد روی بسته‌بندی محصولات، کاغذها و بروشورها به صورت آنلاین و فوری، می‌توانید از دوربین گوشی سامسونگ خود استفاده کنید. نیازی به نصب هیچ برنامه جانبی نیست. تنها کافیست مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. برای شروع، برنامه Camera را در گوشی خود باز کنید و اطمینان حاصل کنید که در حالت عکس‌برداری هستید. برای این کار، در پایین صفحه روی Photos ضربه بزنید.
  2. برای فعال کردن قابلیت اسکن کد QR، روی تنظیمات در گوشه بالای سمت چپ صفحه ضربه بزنید. در تنظیمات دوربین، گزینه Scan QR Codes را پیدا کرده و تاگل کنار آن را روشن کنید. سپس با ضربه زدن روی فلش رو به عقب در گوشه بالای سمت چپ، به صفحه اصلی دوربین بازگردید.
  3. حالا همه چیز برای اسکن کد QR آماده است. دوربین گوشی خود را به سمت کد مورد نظر نگه دارید تا به راحتی آن را اسکن کند.
  4. پس از اسکن موفقیت‌آمیز، محتوای کد QR روی صفحه نمایش گوشی شما ظاهر خواهد شد.
  5. برای دیدن تمامی گزینه‌ها، روی Show Options ضربه بزنید. به همین سادگی می‌توانید تمامی کدهای QR را به صورت آنلاین و تنها با دوربین گوشی سامسونگ خود اسکن کنید.
اسکن QR Code با استفاده از دوربین گوشی سامسونگ
اسکن QR Code با استفاده از دوربین گوشی سامسونگ

اسکن QR کد در گالری گوشی‌های سامسونگ

در صورتی که قصد دارید یک QR کد را که در گالری گوشی‌تان ذخیره شده است، اسکن کنید، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. نخست وارد منوی تنظیمات سریع شوید. برای این کار، نوار بالای صفحه را به پایین بکشید. در منوی تنظیمات سریع، گزینه Scan QR Code (اسکن کد QR) را پیدا کرده و روی آن ضربه بزنید تا فعال شود.
  2. پس از فعال کردن این گزینه، صفحه‌ای با عنوان Find a QR Code (یافتن QR کد) باز می‌شود. در این صفحه، روی آیکون گالری ضربه بزنید.
  3. با باز شدن گالری، تصویر کد QR مورد نظر خود را پیدا کرده و آن را انتخاب کنید. تصویر انتخابی شما در بخش اسکن کد QR نمایش داده می‌شود.
  4. برای شروع اسکن، روی گزینه Done (انجام شد) ضربه بزنید. سپس محتوای کد روی صفحه نمایش ظاهر می‌شود و شما می‌توانید مراحل بعدی را ادامه دهید.

آیا برای اسکن QR کد با گوشی سامسونگ به برنامه نیاز داریم؟

در نسخه‌های جدیدتر اندروید و دستگاه‌هایی که طی سال‌های اخیر عرضه شده‌اند، قابلیت اسکن بارکد و QR کد به صورت داخلی درون موبایل‌ها و تبلت‌ها گنجانده شده است. این بدان معناست که کاربران دیگر نیازی به نصب برنامه‌های جانبی برای اسکن این کدها ندارند.

همچنین پیشنهاد می‌شود مقاله راهکار فوق‌‌العاده شارژ کردن موبایل با راه رفتن را نیز مطالعه نمایید.

همانطور که توضیح داده شد، با استفاده از دوربین دستگاه، می‌توان به سادگی و بدون هیچ‌گونه دردسر اضافی، بارکدها و کدهای QR را اسکن کرد. این ویژگی به طور پیش‌فرض در دستگاه‌های مدرن قرار دارد و کاربر می‌تواند با باز کردن برنامه دوربین و قرار دادن آن در مقابل کد QR، اطلاعات مربوطه را به سرعت دریافت کند.

این قابلیت همچنین در بخش تنظیمات سریع گوشی نیز قابل دسترسی است که به کاربر اجازه می‌دهد تا به سرعت و با چند ضربه ساده، کدهای مختلف را اسکن کند و به محتوای آن‌ها دست یابد. این ویژگی نه تنها باعث افزایش راحتی و سرعت در استفاده از دستگاه‌ها می‌شود، بلکه به کاهش نیاز به اپلیکیشن‌های اضافی و افزایش امنیت دستگاه نیز کمک می‌کند.

آیا برای اسکن QR کد با گوشی سامسونگ به برنامه نیاز داریم؟
آیا برای اسکن QR کد با گوشی سامسونگ به برنامه نیاز داریم؟

سخن پایانی

QR کد امروزه به طور گسترده در تمامی نواحی دیجیتال حضور دارند. این فناوری، از بازاریابی آنلاین و سنتی گرفته تا تبلیغات، تولید، ساخت و ساز، و غیره، همه جا حضور دارد. یکی از بزرگترین ارزیابی‌های آن این است که استفاده از آن بسیار آسان است، به ویژه اگر شما به دنبال اسکن کد QR در گوشی‌های سامسونگ خود هستید.

در چندین سال اخیر، گوشی‌های سامسونگ دیگر نیازی به هیچ ابزار جانبی برای اسکن این بارکدها ندارند. این گوشی‌ها، به ویژه مدل‌های گلکسی، از یک برنامه داخلی پشتیبانی می‌کنند که به شما امکان می‌دهد به راحتی و بدون هیچ محدودیتی، هر نوع QR کد را اسکن کنید. برای اطلاعات بیشتر برای خرید کارتریج لیزر مشکی اچ پی می‌توانید با کارشناسان ما در دیجی کارتریج تماس و یا از طریق سایت با ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید